Zabijáci diet – aneb tohle určitě nejezte

ID-10031794Snažíte se zhubnout a nedaří se? Ať děláte, co děláte, kila na váze neubývají? Možná je ve vašem pečlivě vytvořeném plánu ukryt nějaký nenápadný zabiják, který hatí vaše upřímně míněné úsilí. Co by to mohlo být?

Žádné na fast foody

Rozhodně děláte velkou chybu, jestliže náhlý hlad přes den řešíte zakoupením něčeho malého ve fast foodu. Takováto jídla jsou plná tuků, cukrů a chemie. Rovněž šetření časem v podobě instantních jídel se nevyplácí, zde sice nenajdete tuky žádné, ale opět cukr a chemické přísady.

Vyloučení tuků z jídelníčku bývá prvořadou snahou každého, kdo chce zhubnout – uvědomujete si však, že konzumujete i mnoho skrytých tuků v mase, mléce a bílém pečivu? Obrovskou zásobárnou těchto skrytých tuků jsou zejména vnitřnosti, veškeré uzeniny, vaječný žloutek, olivy, ořechy a avokádo. Taková kuřecí kůže se v podstatě skládá pouze z tuku.

Omezte cukry!

Mimo tuků bývá záhodno omezit i cukry. A tady si dejte velký pozor zejména na slazené nápoje, které jsou vlastně jen tekutým cukrem. Rozhodně vám lépe k zahnání žízně poslouží čistá voda nebo slabý bylinkový čaj. Pitný režim ale dodržovat musíte, voda vás jednak částečně zasytí, jednak napomáhá pročišťování organismu. Kdo nepije, zpomaluje svůj metabolismus. Pozor také na přílišné množství soli, zadržuje vodu v organismu, stejně jako kofein z vaší oblíbené ranní kávy.

Pozor na alkohol

Jste zvyklí pít k obědu sklenku vína nebo jiného alkoholu? Vzdejte se ho. Alkohol obsahuje velké procento cukru a navíc podporuje chuť k jídlu. Sníte tak mnohem více než normálně.

K základním pravidlům, chcete-li, aby dieta fungovala, jednoznačně patří – nenakupovat hladový – koupíte pak zbytečně mnoho, nenakupovat zbytečně mnoho – co nemáte, nesníte, nehladovět – tělo si pak ukládá tuky jako zásoby na horší časy, nejíst k večeři pečivo – obsahuje tzv. rychlé sacharidy, které tělo večer nepotřebuje a ukládá je ve formě tukových zásob. A celkově je vhodné sníst poslední jídlo nejpozději čtyři hodiny před spaním.